Δευτέρα 28 Απριλίου 2025

Τέμπη: Η φυγή προς τα μπρος προσκρούει στον Καραμανλή...!!!

Οι τρεις άξονες του Μαξίμου απέναντι στη συνεχή δημοσκοπική πτώση της ΝΔ και την αυξανόμενη δυσαρέσκεια των πολιτών για τα Τέμπη.

Η κυβέρνηση αμέσως μετά το Πάσχα ξεκίνησε την επιχείρηση «φυγή προς τα μπρος». Απέναντι στη συνεχή δημοσκοπική πτώση της ΝΔ και την αυξανόμενη δυσαρέσκεια των πολιτών για τα Τέμπη και την ακρίβεια, το Μαξίμου αποφάσισε να κινηθεί σε τρεις άξονες:

1. Παροχές προς τα κοινωνικά στρώματα που ενδιαφέρουν τη ΝΔ. Πρόκειται για την παραδοσιακή παλαιοκομματική πρακτική η οποία δεν έσωσε ποτέ καμία κυβέρνηση που βρισκόταν σε δυσκολία, αλλά την έχουν ακολουθήσει όλες οι κυβερνήσεις που βρέθηκαν σε δυσκολία.

2. Επιμονή στο αφήγημα ότι στα Τέμπη έγινε συγκάλυψη αλλά από την… αντιπολίτευση και τους συγγενείς των θυμάτων που (υποτίθεται ότι) συκοφάντησαν την κυβέρνηση. Το αφήγημα αυτό συμπληρώνεται από την άρνηση οποιασδήποτε ουσιαστικής κυβερνητικής ευθύνης για το έγκλημα.

3. Έμφαση σε «θετικές» ειδήσεις για το κυβερνητικό έργο, οι οποίες χρησιμοποιούνται για να υποστηριχτεί το επιχείρημα ότι «η κυβέρνηση κάνει δουλειά» την ώρα που η αντιπολίτευση απλώς καταγγέλλει.

Στόχος το ποσοστό των ευρωεκλογών

Ο στόχος αυτής επιχείρησης φυγής προς τα μπρος είναι να μπορέσει η κυβέρνηση να καθορίσει την ατζέντα και να συσπειρώσει ένα τμήμα του εκλογικό ακροατηρίου της που είχε αποστασιοποιηθεί το τελευταίο διάστημα. Το Μαξίμου δεν έχει την αυταπάτη ότι η ΝΔ μπορεί να επιστρέψει στα ποσοστά του 2023. Εκτιμά όμως ότι είναι εφικτό να προσεγγίσει τη ζώνη του 30%.

Με ένα ποσοστό στο επίπεδο των ευρωεκλογών. δεδομένου ότι θα πάμε σε διαδοχικές εκλογικές αναμετρήσεις, το Μαξίμου ευελπιστεί ότι στη συνέχεια θα πάει ακόμα ψηλότερα, οπότε θα καταστεί πιο εύκολος ο σχηματισμός κυβέρνησης -ενδεχομένως μέσω του πειθαναγκασμού του ΠΑΣΟΚ να συμπράξει σε μια κυβερνητική συμμαχία.

Εκσυγχρονισμός με χρονοκαθυστέρηση

Στη σημερινή συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου ο πρωθυπουργός προσπάθησε να παρουσιάσει την κατάσταση του σιδηρόδρομου με έναν ευνοϊκό τρόπο για την κυβέρνησης. Συγκεκριμένα, είπε ότι από τον Σεπτέμβριο θα λειτουργεί το σύστημα ETCS το οποίο φρενάρει ή και ακινητοποιεί τους συρμούς όταν παραβιάζονται οι κανόνες κίνησης. Επιπλέον, θα εγκατασταθεί ένα σύστημα γεωεντοπισμού των τρένων το οποίο θα αποκλείει τη σύγκρουση δύο συρμών. «Ο σκοπός μας είναι ο συγκεκριμένος Οργανισμός (ο ΟΣΕ) να εξελιχθεί ουσιαστικά σε μια νέα ΔΕΗ, την οποία θυμίζω ότι παραλάβαμε το 2019 πρακτικά χρεοκοπημένη για να είναι σήμερα μία υγιής και δυναμική επιχείρηση, αναπτυσσόμενη, πρωταγωνίστρια στην αγορά ενέργειας στη νοτιοανατολική Ευρώπη και όχι μόνο στην πατρίδα μας», ανέφερε ο Μητσοτάκης στην τοποθέτησή του.

Τα ερωτήματα που τίθενται από όσα είπε (και όσα δεν είπε) ο Κυριάκος Μητσοτάκης είναι προφανή:

1. Γιατί τα (αυτονόητα) συστήματα ασφαλείας δεν έχουν εγκατασταθεί 26 μήνες μετά το έγκλημα των Τεμπών και 5,5 χρόνια μετά την ανάληψη της διακυβέρνησης από τη ΝΔ; Πόσο μάλλον που στην καλύτερη περίπτωση θα δουλέψουν από το φθινόπωρο.

2. Η μη λειτουργία αυτών των συστημάτων δεν σημαίνει ότι εξακολουθεί ο σιδηρόδρομος να μην είναι ασφαλής;

3. Γιατί ο πρωθυπουργός δεν ανέλαβε καμία δέσμευση για αύξηση χρηματοδότησης στον ΟΣΕ ώστε να καλυφθούν τα τεράστια κενά στις θέσεις εργασίας; Σύμφωνα με τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ στην Ευρώπη υπάρχουν 2 εργαζόμενοι ανά χιλιόμετρο γραμμής, ενώ στην Ελλάδα μόλις 0,5.

4. Γιατί η ΔΕΗ πρέπει να γίνει πρότυπο για τον ΟΣΕ; Η ΔΕΗ μπορεί να είναι κερδοφόρα, αλλά αυτό συνέβη γιατί παίζει και αυτή στο παιχνίδι της κερδοσκοπίας με την ενέργεια. Τα κέρδη της ΔΕΗ τα έχουμε πληρώσει οι καταναλωτές με τους φουσκωμένους λογαριασμούς.

Δικογραφία για Καραμανλή

Όπως είχαμε γράψει πριν το Πάσχα, διαβιβάζεται στη Βουλή δικογραφία για το έγκλημα των Τεμπών στην οποία αναφέρονται τα ονόματα του πρώην υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή και του πρώην υπουργού Χρήστου Σπίρτζη. Δύο στελέχη του υπουργείου Συγκοινωνιών που είναι κατηγορούμενοι, ο αναπληρωτής προϊστάμενος Γενικής Διεύθυνσης Μεταφορών και η προϊσταμένη της Διεύθυνσης Σιδηροδρομικών Μεταφορών, στις απολογίες τους ανέφεραν ότι είχαν ενημερώσει εγγράφως τους πολιτικούς προϊστάμενους τους για την κακή κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου λόγω μη ολοκλήρωσης των έργων εκσυγχρονισμού και λόγω της έλλειψης προσωπικού.

Η ΝΔ αναμένεται να ακολουθήσει με τον Καραμανλή τη «συνταγή Τριαντόπουλου». Δηλαδή θα τον παραπέμψει κατευθείαν στο «φυσικό δικαστή», χωρίς να συνεδριάσει καθόλου η Προανακριτική. Εννοείται ότι η παραπομπή θα αφορά το πλημμέλημα της παράβασης καθήκοντος. Με τη «συνταγή Τριαντόπουλου η κυβέρνηση:

  • αποφεύγει τις συνεδριάσεις της Προανακριτικής που μπορεί να οδηγήσουν σε ενοχλητικές αποκαλύψεις,
  • μπορεί να ισχυριστεί ότι βοηθάει τη Δικαιοσύνη αφού παραπέμπει δικός της στέλεχος,
  • εξασφαλίζει ότι ο Καραμανλής δεν θα έχει σοβαρές δικαστικές περιπέτειες,
  • δίνει την ευχέρεια στον πρωθυπουργό να λάβει όποια απόφαση κρίνει συμφέρουσα σχετικά με τη συμμετοχή Καραμανλή στις λίστες της ΝΔ.

Ωστόσο, το εγχείρημα δεν είναι απλό και σίγουρα θα είναι πολύ πιο δύσκολο για την κυβέρνηση από ό,τι στην περίπτωση Τριαντόπουλου. Κι αυτό, γιατί:

  • Ο Καραμανλής είναι ο κατεξοχήν πολιτικά υπεύθυνος για το (πιστοποιημένο πλέον) χάλι των σιδηροδρόμων.
  • Η αντιπολίτευση θα πιέσει για να λειτουργήσει κανονικά η Προανακριτική και να μην πέσει στα μαλακά ο Καραμανλής.
  • Η κυβέρνηση θα δυσκολευτεί να εξηγήσει γιατί παραπέμπει τον Καραμανλή για παράβαση καθήκοντος αν όλη η δικογραφία στηρίζεται στο άρθρο 291 του Ποινικού Κώδικα (Επικίνδυνες παρεμβάσεις στη συγκοινωνία μέσων σταθερής τροχιάς, πλοίων και αεροσκαφών) το οποίο έχει ανώτατη ποινή τα ισόβια.

Αναπόφευκτα, ο κυβερνητικός χειρισμός θα οδηγήσει σε έναν καταιγισμό καταγγελιών για συγκάλυψη. Η φυγή προς τα μπρος προσκρούει στον Καραμανλή. 

https://www.dnews.gr/eidhseis/politikes-eidhseis/523858/tempi-i-fygi-pros-ta-bros-proskroyei-ston-karamanli

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου