Σάββατο 28 Ιανουαρίου 2012

Στήνουν σκηνικό απόλυτης κηδεμονίας - Δείτε το αποκαλυπτικό έγγραφο...!!!

ΜΕ ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΟ ΕΠΙΤΡΟΠΟ



Σχέδιο πλήρους εκχώρησης της ελληνικής δημοσιονομικής κυριαρχίας σε αξιωματούχο που θα λειτουργεί ως Επίτροπος της ευρωζώνης επί της χώρας μας προκειμένου να διασφαλιστεί η νέα δανειακή σύμβαση των 130 δισεκατομμυρίων εξυφαίνει η γερμανική κυβέρνηση σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times που ήδη προκαλεί τις έντονες αντιδράσεις των πολιτικών κομμάτων.

Το άρθρο 2 της εισήγησης για διορισμό Επιτρόπου, η πατρότητα της οποίας χρεώνεται στη Γερμανία, τιτλοφορείται τόσο ξεκάθαρα που δεν αφήνει αμφιβολία: Μεταφορά Εθνικής Δημοσιονομικής Κυριαρχίας («Transfer of national budgetary sovereignty). Δείτε το αποκαλυπτικό έγγραφο, στο συνημμένο αρχείο

Οι Financial Times παρουσιάζουν αντίγραφο της γερμανικής εισήγησης, αναφέροντας ότι ο δημοσιονομικός Επίτροπος θα έχει τη δυνατότητα να ασκεί βέτο σε αποφάσεις της ελληνικής κυβέρνησης εάν αυτές δεν εναρμονίζονται με τους στόχους των διεθνών δανειστών, εξέλιξη που συνιστά, όπως σχολιάζει η εφημερίδα, ακραία επέκταση του ελεγκτικού ρόλου της Ευρωπαϊκής Ένωσης επί ενός κράτους - μέλους της ..

Ως προς τη διαδικασία ορισμού και τις αρμοδιότητές του, ο Επίτροπος (προτείνεται να) ορίζεται από τους υπουργούς Οικονομικών της ευρωζώνης και να είναι επιφορτισμένος με την επίβλεψη του ευρύτερου τομέα των δαπανών της ελληνικής κυβέρνησης.
«Η τήρηση του προϋπολογισμού πρέπει να τεθεί κάτω από ένα αυστηρό σύστημα ελέγχου και επιτήρησης», αναφέρει η γερμανική πρόταση που προσθέτει τα εξής: «Δεδομένων των μέχρι τούδε απογοητευτικών επιπέδων συμμόρφωσης, η Ελλάδα πρέπει να αποδεχθεί την εκχώρηση της δημοσιονομικής της κυριαρχίας σε ένα ευρωπαϊκό όργανο για εύθετο χρονικό διάστημα».
Παρά την ανάθεση της πρωθυπουργίας από το Νοέμβριο στον τεχνοκράτη Λουκά Παπαδήμο, σημειώνουν οι Financial Times, η ευρωπαϊκή προδιάθεση έναντι της Ελλάδος εξακολουθεί να χειροτερεύει. Ευρωπαίοι αξιωματούχοι μάλιστα σε κατ΄ ιδίαν τους συζητήσεις κρίνουν ως ήσσονα την πρόοδο στις μεταρρυθμίσεις του δημοσίου τομέα και υπό τον κ. Παπαδήμο.
Υπό το γερμανικό σχέδιο, η Ελλάδα θα μπορεί να ελέγχει μόνο τις λειτουργικές δαπάνες της κυβέρνησης, αφού πρώτα έχει εξυπηρετήσει το χρέος της. Εάν ένας τέτοιος νόμος περάσει, γράφει η πρόταση, τότε οι αγορές και οι άλλοι πιστωτές θα μπορούν να σιγουρευτούν ότι στο μέλλον δεν θα επαναληφθεί η χρεοκοπία.
(Ετσι) «εάν μία από τις δόσεις δεν εκταμιευθεί, η Ελλάδα δεν θα μπορεί να απειλεί τους δανειστές της με χρεοκοπία, αλλά αντιθέτως θα είναι υποχρεωμένη να αποδεχθεί περαιτέρω περικοπές δαπανών ως τη μόνη δυνατή αντίδραση σε μία ενδεχόμενη μη εκταμίευση» δόσης, αναφέρεται στο έγγραφο.


ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΟ ΕΓΓΡΑΦΟ - ΦΩΤΙΑ ΠΟΥ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΥΝ ΟΙ FINANCIAL TIMES (αγγλικά)
Assurance of Compliance in the 2nd GRC Programme



I. Background


According to information from the Troika, Greece has most likely missed key programme objectives again in 2011. In particular, the budget deficit has not decreased compared to the previous year. Therefore Greece will have to significantly improve programme compliance in the future to honour its commitments to lenders. Otherwise the Eurozone will not be able to approve guarantees for GRC II.


II. Proposal for the improvement of compliance


To improve compliance in the 2nd programme, the new MoU will have to contain two innovative institutional elements on which Greece will have to commit itself. They will become further prior actions for the second programme. Only if and when they are implemented, the new programme can commence:


1. Absolute priority to debt service


Greece has to legally commit itself to giving absolute priority to future debt service. This commitment has to be legally enshrined by the Greek Parliament. State revenues are to be used first and foremost for debt service, only any remaining revenue may be used to finance primary expenditure. This will reassure public and private creditors that the Hellenic Republic will honour its comittments after PSI and will positively influence market access. De facto elimination of the possibility of a default would make the threat of a non-disbursement of a GRC II tranche much more credible. If a future tranche is not disbursed, Greece can not threaten its lenders with a default, but will instead have to accept further cuts in primary expenditures as the only possible consequence of any non-disbursement.


2. Transfer of national budgetary sovereignty


Budget consolidation has to be put under a strict steering and control system. Given the disappointing compliance so far, Greece has to accept shifting budgetary sovereignty to the European level for a certain period of time. A budget commissioner has to be appointed by the Eurogroup with the task of ensuring budgetary control. He must have the power a) to implement a centralized reporting and surveillance system covering all major blocks of expenditure in the Greek budget, b) to veto decisions not in line with the budgetary targets set by the Troika and c) will be tasked to ensure compliance with the above mentioned rule to prioritize debt service.


The new surveillance and institutional approach should be formulated in the MoU as follows: “In the case of non-compliance, confirmed by the ECB, IMF and EU COM, a new budget commissioner appointed by the Eurogroup would help implementing reforms. The commissioner will have broad surveillance competences over public expenditure and a veto right against budget decisions not in line with the set budgetary targets and the rule giving priority to debt service.” Greece has to ensure that the new surveillance mechanism is fully enshrined in national law, preferably through constitutional amendment.

Προειδοποιητικές βολές


Το σενάριο της απόλυτης δημοσιονομικής κηδεμονίας κάθε άλλο παρά νέο είναι, την τελευταία διετία. Ωστόσο την εβδομάδα που πέρασε υπήρξαν δύο ξεκάθαρες προειδοποιητικές βολές. Η πρώτη από τον Φόλκερ Κάουντερ, πρόεδρο της κοινοβουλευτικής ομάδας των Χριστιανοδημοκρατών και η δεύτερη και θεσμικώς σημαντικότερη από τον υπουργό Οικονομικών και αντικαγκελάριο Φίλιπ Ρέσλερ.


ΕΕ: Το σκεφτόμαστε...


Ευρωπαϊκή πηγή στη Φραγκφούρτη επιβεβαίωσε σήμερα το σχετικό δημοσίευμα των Financial Times. «Υπάρχουν συνομιλίες και προτάσεις στους κόλπους της ευρωζώνης, εκ των οποίων μια της Γερμανίας για την ενίσχυση του ελέγχου των προγραμμάτων και των μέτρων στην Ελλάδα», δήλωσε.


«Ομάδα ξένων εμπειρογνωμόνων (στην Ελλάδα) θα μπορούσε να καθοδηγείται από ευρωπαϊκούς θεσμούς και να έχει επίσης ορισμένες εξουσίες για τη λήψη αποφάσεων», πρόσθεσε η ίδια πηγή.


Και το πρακτορείο Reuters, επικαλούμενο ευρωπαϊκή πηγή, μετέδωσε αργά χθες το βράδυ ότι η Γερμανία φέρεται να θέτει ζήτημα μεγαλύτερου ελέγχου της δημοσιονομικής της πολιτικής της Ελλάδας από ευρωπαϊκούς θεσμούς.


«Γίνονται εσωτερικές συζητήσεις στους κόλπους του Eurogroup και υπάρχουν προτάσεις, μία από τις οποίες είναι γερμανική, σχετικά με το ποιος μπορεί να είναι ο εποικοδομητικός χειρισμός προγραμμάτων στήριξης χωρών, που επανειλημμένα είναι εκτός στόχων» ανέφερε ανώνυμη ευρωπαϊκή πηγή στο Reuters.
Η ίδια ανώνυμη πηγή πρόσθεσε ότι πολλές δημοσιονομικού χαρακτήρα αποφάσεις στην Ελλάδα λαμβάνονται ως σήμερα με τρόπο αποκεντρωμένο. «Μας ενδιαφέρει η βιώσιμη σταθεροποίηση στην Ελλάδα. Με αυτό το πλάνο συνεργαζόμαστε, αυτή τη χρονική στιγμή, όλοι στην Ευρώπη» κατέληξε.


Κυβέρνηση: Δεν το συζητάμε


«Καμία χώρα δεν έχει θέσει τέτοιο θέμα στο Eurogroup» δήλωσε, υπό τον όρο της ανωνυμίας, αξιωματούχος του ελληνικού υπουργείου Οικονομικών, προσθέτοντας πως η ελληνική κυβέρνηση δεν προτίθεται να σχολιάσει πληροφορίες που προέρχονται από ανώνυμες πηγές. «Δεν υπάρχει περίπτωση να γίνει δεκτό κάτι τέτοιο. Ανάλογη πρόταση είχε κάνει στο παρελθόν και Ολλανδός υπουργός. Δεν το συζητάμε καν», απαντούν υψηλόβαθμες κυβερνητικές πηγές.


Αρρωστημένη φαντασία


Σχετικώς ερωτηθείσα, η υπουργός Παιδείας, Αννα Διαμαντοπούλου ξεκαθάρισε ότι δεν συζητείται κάτι τέτοιο και έκανε λόγο για «αρρωστημένη φαντασία και ευθεία προσβολή της εθνικής κυριαρχίας».


ΠΑΣΟΚ: Να αποκρουστεί


«Αν ισχύουν τα δημοσιεύματα, θα πρέπει να αποκρουστεί οποιαδήποτε ιδέα και πρόταση περί επιτρόπων στην Ελλάδα», αναφέρει ο εκπρόσωπος Τύπου του ΠΑΣΟΚ Πάνος Μπεγλίτης, σε γραπτή του δήλωση. Προσθέτει ότι ορισμένοι εταίροι είχαν προσπαθήσει να επιβάλουν ανάλογα σενάρια και κατά τη διάρκεια των συζητήσεων για την απόφαση της 26ης Οκτωβρίου, τα οποία αποκρούστηκαν από τον τότε πρωθυπουργό Γιώργο Παπανδρέου και την κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ: «Η συνεργασία με τους κοινοτικούς μας εταίρους βασίζεται στις αποφάσεις της 26- 27 Οκτωβρίου και στις υποχρεώσεις που έχει αναλάβει η χώρα μας, μετά τη σαφή απόρριψη των προσπαθειών για "επιτρόπους" και "κηδεμονία", στις οποίες είχαν, τότε, αντιταχθεί ο πρωθυπουργός Γ.Α. Παπανδρέου και η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ».


ΚΚΕ: Επίτροπος αναγκαίος στην πλουτοκρατία


«Αν ο επίτροπος γίνει αναγκαίος για την πλουτοκρατία, θα τον δεχτούν. Όμως, με ή χωρίς επίτροπο, το έγκλημα σε βάρος του λαού είναι προαποφασισμένο από τη συγκυβέρνηση, την ΕΕ, τον ΣΕΒ και γενικά την πλουτοκρατία», αναφέρει σε ανακοίνωσή του το ΚΚΕ.


Φ. Κουβέλης: Ακραίοι συντηρητικοί κύκλοι


Σε «ακραίους συντηρητικούς κύκλους της Ευρώπης» αποδίδει τα ανακινούμενα σενάρια ο πρόεδρος της Δημοκρατικής Αριστεράς, Φώτης Κουβέλης προσθέτοντας ότι επιδιώκεται να τεθεί η χώρα σε επιτροπεία, τροφοδοτώντας έτσι λαϊκιστικές και επικίνδυνες επιδιώξεις για έξοδο της χώρας από το ευρώ και επιστροφή στη δραχμή (…) Αυτό πρέπει να αποκρουστεί».


Πηγή / ethnos.gr















Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου