Του Γιάννη Σπ. Παργινού
==============
Οικονομολόγου Δημοσιογράφου
====================
Ο διοικητικός χάρτης της χώρας αλλάζει. Σε σύντομο χρονικό διάστημα όλα θα είναι διαφορετικά. Ο ΚΑΠΟΔΙΣΤΤΡΙΑΣ 2 θα υλοποιηθεί άμεσα, ο αριθμός των Δήμων θα ελαχιστοποιηθεί, οι Περιφέρειες θα είναι κατά πολύ λιγότερες και θα έχουν αιρετό Περιφερειάρχη και Περιφερειακό Συμβούλιο, οι Νομαρχίες καταργούνται και παίρνουν τη μορφή των περιφερειακών διαμερισμάτων ( κατά τα πρότυπα των σημερινών Δημοτικών Διαμερισμάτων ), ενώ για την εκλογή των τοπικών αρχόντων επανέρχεται ο νόμος που θεσμοθετεί ποσοστό 50 + 1 % για την εκλογή.
Πάντα τα ανωτέρω είναι εκπεφρασμένη επιλογή πολιτικής και προεκλογική δέσμευση της κυβέρνησης.
Ωστόσο, οι αντιδράσεις είναι πολλές και ποικίλες ένθεν κι εκείθεν του κυβερνητικού σχήματος. Από την πλευρά των αυτοδιοικητικών που πρόσκεινται στην αντιπολίτευση προτάσσεται η δύσκολη οικονομική συγκυρία – δεν υπάρχουν χρήματα για να στηριχτεί η διοικητική αναδιάρθρωση -, από εκείνη δε των φιλικών προς την κυβέρνηση αυτοδιοικητικών εκφράζεται η άποψη ότι είναι ελάχιστος ο χρόνος που απομένει μέχρι και τις εκλογές του 2010 για να εφαρμοστεί το νέο σύστημα.
Παρά ταύτα, η κυβέρνηση δια στόματος όλων των αρμοδίων, μηδέ του ίδιου του πρωθυπουργού εξαιρουμένου, παντοιοτρόπως δηλώνει ότι…, « η μεταρρύθμιση είναι αναγκαία και θα περάσει…». Οι άνθρωποι δε που βρίσκονται κοντά στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εσωτερικών και συμβουλεύσουν ή και επηρεάζουν τον υπουργό – Πάρις Κουκουλόπουλος πρώην δήμαρχος Κοζάνης και νυν βουλευτής,Κώστας Ασκούνης δήμαρχος Καλλιθέας, Λάμπρος Μίχος πρώην δήμαρχος Αγίας Βαρβάρας, Γιώργος Μαστοράκος πρώην δήμαρχος Ηρακλείου Αττικής, Γιάννη Μίχας νομάρχης Πειραιά – είναι ένθερμοι θιασώτες της επικείμενης διοικητικής αναδιάρθρωσης της χώρας.
Τούτων όλων δοθέντων, είναι σαφές ότι το πολιτικό παιγνίδι για τις εκλογές της Τοπικής Αυτοδιοίκησης Α ΄ και Β΄ βαθμού επανακαθορίζεται και επαναπροσδιορίζεται σε νέα βάση και με νέα δεδομένα. Με απλά λόγια και φτωχές λέξεις οι υποψήφιοι δήμαρχοι, ανεξάρτητα από το αν είναι ήδη εν ενεργεία ή όχι, θα κληθούν να οργανώσουν τον αγώνα τους σε ένα εντελώς διαφορετικό πολιτικό τοπίο. Οι νομάρχες εάν δεν θελήσουν να περιοριστούν στον ρόλο του απλού προέδρου του Περιφερειακού Διαμερίσματος ( κατά τα πρότυπα του σημερινού Δημοτικού ) ή θα αποσυρθούν ή θα διεκδικήσουν θώκο Περιφερειάρχη, Δημάρχου, Βουλευτή. Νέοι δε παίχτες θα αναδειχτούν με πρωταγωνιστικό ρόλο στις νέες διοικητικές βαθμίδες.
Το νέο Τοπίο - Τα νέα δεδομένα
=======================
Οι Δήμοι της χώρας θα είναι κατά πολύ λιγότεροι. Ακόμα και στην περίπτωση που δεν είναι γύρω στους 350, όπως ισχυρίζεται η κυβέρνηση, το πολιτικό παιγνίδι αλλάζει άρδην.
Θα υπάρξουν περιπτώσεις που νέοι υποψήφιοι με μεγαλύτερη προσωπική, επαγγελματική κοινωνική, οικονομική εμβέλεια θα διεκδικήσουν ρόλο στις μεγαλύτερες διοικητικές οντότητες και που στο προϋπάρχον πολιτικό περιβάλλον δεν θα έδειχναν ενδιαφέρον. ΄Ηδη, για μεγάλους Δήμους του Λεκανοπεδίου της Αθήνας εκφράζουν θέληση να πολιτευτούν τρανταχτά ονόματα δημοσιογράφων, επικοινωνιολόγων, στρατιωτικών, συνδικαλιστών, πρώην βουλευτών και πάσης φύσεως επιστημόνων.
Θα υπάρξουν περιπτώσεις που δήμαρχοι εν ενεργεία μαζί με τις δημοτικές τους παρατάξεις θα υποχρεωθούν να συμπτύξουν κοινό συνδυασμό με ομόλογό τους και προσκείμενο στον ίδιο πολιτικό χώρο. Σε νέο Δήμο που θα προέλθει από συνένωση όμορων Δήμων και με γαλάζιους ή πράσινους Δημάρχους το νέο τοπίο θα απαιτήσει νέα κοινή Δημοτική Παράταξη. Κάτι ανάλογο θα απαιτηθεί και για τις παρατάξεις που είναι στην αντιπολίτευση και πρόσκεινται στον αυτόν ιδεολογικό ή κομματικό χώρο.
Ένα παράδειγμα στην Αττική είναι αρκετό για να κατανοήσουμε τα νέα δεδομένα. /
Ας υποθέσουμε ότι συνενώνονται σε ένα νέο Δήμο οι σημερινοί Δήμοι Ηρακλείου Αττικής, Μεταμόρφωσης και Λυκόβρυσης. Στους δύο πρώτους είναι εκλεγμένοι Δήμαρχοι οι γαλάζιοι Σταύρος Γεωργόπουλος και Δημήτρης Τζίτζιφας και στη Λυκόβρυση ο προσκείμενος στον ΣΥΝ Δημήτρης Φωκιανός. Στον νέο ενοποιημένο Δήμο, οι 2 γαλάζιοι θα αναγκαστούν να συμπτύξουν τις δύο παρατάξεις τους σε μία, ή να αποχωρήσει ο ένας από τους δύο εν ενεργεία δημάρχους υπέρ του άλλου, ή ο πολιτικός τους χώρος να κάνει το διαιτητή ή να προτείνει νέον επικεφαλής του νέου συνδυασμού. Από την άλλη πλευρά, του πράσινου στρατοπέδου κάτι το ανάλογο θα συμβεί. Στην δε περίπτωση, που το ΠΑΣΟΚ θα ήθελε να παίξει από κοινού με τον ΣΥΝ στις επερχόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές δεν θα ήταν καθόλου απίθανο να ανέβουν οι μετοχές του κ. Φωκιανού που στο δικό του Δήμο είναι διακομματικής αποδοχής και εκλέγεται με υψηλά ποσοστά.
Το παραπάνω παράδειγμα που ελήφθη στην τύχη και είναι ενδεικτικό για κάθε συνένωση αναδεικνύει με ακρίβεια το νέο πολιτικό τοπίο και κατ επέκταση και αναλογία την προετοιμασία του όποιου έχει φιλοδοξία να κατέλθει στον εκλογικό στίβο των επερχόμενων εκλογών για την Τοπική Αυτοδιοίκηση Α΄ και Β΄ βαθμού. Δεδομένης δε και της απόφασης της κυβέρνησης να δρομολογήσει άμεσα τη θεσμοθέτηση της μεταρρύθμισης και την εφαρμογή της από τις επερχόμενες εκλογές του Νοεμβρίου του 2010 εύλογα, εύκολα και άμεσα κατανοείται ότι ο σχεδιασμός των πολιτικών κινήσεων των υποψηφίων, είτε από την θέση του επικεφαλής είτε από εκείνη του απλού συμβούλου, πρέπει να γίνει το συντομότερο δυνατόν…!!!
==============
Οικονομολόγου Δημοσιογράφου
====================
Ο διοικητικός χάρτης της χώρας αλλάζει. Σε σύντομο χρονικό διάστημα όλα θα είναι διαφορετικά. Ο ΚΑΠΟΔΙΣΤΤΡΙΑΣ 2 θα υλοποιηθεί άμεσα, ο αριθμός των Δήμων θα ελαχιστοποιηθεί, οι Περιφέρειες θα είναι κατά πολύ λιγότερες και θα έχουν αιρετό Περιφερειάρχη και Περιφερειακό Συμβούλιο, οι Νομαρχίες καταργούνται και παίρνουν τη μορφή των περιφερειακών διαμερισμάτων ( κατά τα πρότυπα των σημερινών Δημοτικών Διαμερισμάτων ), ενώ για την εκλογή των τοπικών αρχόντων επανέρχεται ο νόμος που θεσμοθετεί ποσοστό 50 + 1 % για την εκλογή.
Πάντα τα ανωτέρω είναι εκπεφρασμένη επιλογή πολιτικής και προεκλογική δέσμευση της κυβέρνησης.
Ωστόσο, οι αντιδράσεις είναι πολλές και ποικίλες ένθεν κι εκείθεν του κυβερνητικού σχήματος. Από την πλευρά των αυτοδιοικητικών που πρόσκεινται στην αντιπολίτευση προτάσσεται η δύσκολη οικονομική συγκυρία – δεν υπάρχουν χρήματα για να στηριχτεί η διοικητική αναδιάρθρωση -, από εκείνη δε των φιλικών προς την κυβέρνηση αυτοδιοικητικών εκφράζεται η άποψη ότι είναι ελάχιστος ο χρόνος που απομένει μέχρι και τις εκλογές του 2010 για να εφαρμοστεί το νέο σύστημα.
Παρά ταύτα, η κυβέρνηση δια στόματος όλων των αρμοδίων, μηδέ του ίδιου του πρωθυπουργού εξαιρουμένου, παντοιοτρόπως δηλώνει ότι…, « η μεταρρύθμιση είναι αναγκαία και θα περάσει…». Οι άνθρωποι δε που βρίσκονται κοντά στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εσωτερικών και συμβουλεύσουν ή και επηρεάζουν τον υπουργό – Πάρις Κουκουλόπουλος πρώην δήμαρχος Κοζάνης και νυν βουλευτής,Κώστας Ασκούνης δήμαρχος Καλλιθέας, Λάμπρος Μίχος πρώην δήμαρχος Αγίας Βαρβάρας, Γιώργος Μαστοράκος πρώην δήμαρχος Ηρακλείου Αττικής, Γιάννη Μίχας νομάρχης Πειραιά – είναι ένθερμοι θιασώτες της επικείμενης διοικητικής αναδιάρθρωσης της χώρας.
Τούτων όλων δοθέντων, είναι σαφές ότι το πολιτικό παιγνίδι για τις εκλογές της Τοπικής Αυτοδιοίκησης Α ΄ και Β΄ βαθμού επανακαθορίζεται και επαναπροσδιορίζεται σε νέα βάση και με νέα δεδομένα. Με απλά λόγια και φτωχές λέξεις οι υποψήφιοι δήμαρχοι, ανεξάρτητα από το αν είναι ήδη εν ενεργεία ή όχι, θα κληθούν να οργανώσουν τον αγώνα τους σε ένα εντελώς διαφορετικό πολιτικό τοπίο. Οι νομάρχες εάν δεν θελήσουν να περιοριστούν στον ρόλο του απλού προέδρου του Περιφερειακού Διαμερίσματος ( κατά τα πρότυπα του σημερινού Δημοτικού ) ή θα αποσυρθούν ή θα διεκδικήσουν θώκο Περιφερειάρχη, Δημάρχου, Βουλευτή. Νέοι δε παίχτες θα αναδειχτούν με πρωταγωνιστικό ρόλο στις νέες διοικητικές βαθμίδες.
Το νέο Τοπίο - Τα νέα δεδομένα
=======================
Οι Δήμοι της χώρας θα είναι κατά πολύ λιγότεροι. Ακόμα και στην περίπτωση που δεν είναι γύρω στους 350, όπως ισχυρίζεται η κυβέρνηση, το πολιτικό παιγνίδι αλλάζει άρδην.
Θα υπάρξουν περιπτώσεις που νέοι υποψήφιοι με μεγαλύτερη προσωπική, επαγγελματική κοινωνική, οικονομική εμβέλεια θα διεκδικήσουν ρόλο στις μεγαλύτερες διοικητικές οντότητες και που στο προϋπάρχον πολιτικό περιβάλλον δεν θα έδειχναν ενδιαφέρον. ΄Ηδη, για μεγάλους Δήμους του Λεκανοπεδίου της Αθήνας εκφράζουν θέληση να πολιτευτούν τρανταχτά ονόματα δημοσιογράφων, επικοινωνιολόγων, στρατιωτικών, συνδικαλιστών, πρώην βουλευτών και πάσης φύσεως επιστημόνων.
Θα υπάρξουν περιπτώσεις που δήμαρχοι εν ενεργεία μαζί με τις δημοτικές τους παρατάξεις θα υποχρεωθούν να συμπτύξουν κοινό συνδυασμό με ομόλογό τους και προσκείμενο στον ίδιο πολιτικό χώρο. Σε νέο Δήμο που θα προέλθει από συνένωση όμορων Δήμων και με γαλάζιους ή πράσινους Δημάρχους το νέο τοπίο θα απαιτήσει νέα κοινή Δημοτική Παράταξη. Κάτι ανάλογο θα απαιτηθεί και για τις παρατάξεις που είναι στην αντιπολίτευση και πρόσκεινται στον αυτόν ιδεολογικό ή κομματικό χώρο.
Ένα παράδειγμα στην Αττική είναι αρκετό για να κατανοήσουμε τα νέα δεδομένα. /
Ας υποθέσουμε ότι συνενώνονται σε ένα νέο Δήμο οι σημερινοί Δήμοι Ηρακλείου Αττικής, Μεταμόρφωσης και Λυκόβρυσης. Στους δύο πρώτους είναι εκλεγμένοι Δήμαρχοι οι γαλάζιοι Σταύρος Γεωργόπουλος και Δημήτρης Τζίτζιφας και στη Λυκόβρυση ο προσκείμενος στον ΣΥΝ Δημήτρης Φωκιανός. Στον νέο ενοποιημένο Δήμο, οι 2 γαλάζιοι θα αναγκαστούν να συμπτύξουν τις δύο παρατάξεις τους σε μία, ή να αποχωρήσει ο ένας από τους δύο εν ενεργεία δημάρχους υπέρ του άλλου, ή ο πολιτικός τους χώρος να κάνει το διαιτητή ή να προτείνει νέον επικεφαλής του νέου συνδυασμού. Από την άλλη πλευρά, του πράσινου στρατοπέδου κάτι το ανάλογο θα συμβεί. Στην δε περίπτωση, που το ΠΑΣΟΚ θα ήθελε να παίξει από κοινού με τον ΣΥΝ στις επερχόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές δεν θα ήταν καθόλου απίθανο να ανέβουν οι μετοχές του κ. Φωκιανού που στο δικό του Δήμο είναι διακομματικής αποδοχής και εκλέγεται με υψηλά ποσοστά.
Το παραπάνω παράδειγμα που ελήφθη στην τύχη και είναι ενδεικτικό για κάθε συνένωση αναδεικνύει με ακρίβεια το νέο πολιτικό τοπίο και κατ επέκταση και αναλογία την προετοιμασία του όποιου έχει φιλοδοξία να κατέλθει στον εκλογικό στίβο των επερχόμενων εκλογών για την Τοπική Αυτοδιοίκηση Α΄ και Β΄ βαθμού. Δεδομένης δε και της απόφασης της κυβέρνησης να δρομολογήσει άμεσα τη θεσμοθέτηση της μεταρρύθμισης και την εφαρμογή της από τις επερχόμενες εκλογές του Νοεμβρίου του 2010 εύλογα, εύκολα και άμεσα κατανοείται ότι ο σχεδιασμός των πολιτικών κινήσεων των υποψηφίων, είτε από την θέση του επικεφαλής είτε από εκείνη του απλού συμβούλου, πρέπει να γίνει το συντομότερο δυνατόν…!!!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου