Τρίτη 16 Μαΐου 2017

Καλώς ήρθε το γουάν...!!!

Παράθυρο στρατηγικής επενδυτικής, αλλά και γεωπολιτικής, ευκαιρίας για την Ελλάδα ανοίγει το Μνημόνιο συνεργασίας με την Κίνα  

– ένα Μνημόνιο που, μαζί μια σειρά από μεγάλα επιχειρηματικά projects, επικυρώθηκε κατά το ταξίδι του Αλέξη Τσίπρα στο Πεκίνο.
Κυβερνητικές πηγές κάνουν λόγο για ένα «ταξίδι-σταθμό» στην πιο κρίσιμη ίσως καμπή της προσπάθειας εξόδου της χώρας από το οικονομικό μνημονιακό τέλμα, καθώς το τετραήμερο στο Πεκίνο ανέδειξε τον κομβικό ρόλο που μπορεί να παίξει η Ελλάδα στο σχέδιο της Κίνας για την αναβίωση του Δρόμου του Μεταξιού, το σχέδιο «One Belt, One Road» που προβλέπει επενδύσεις 1 τριες ευρώ σε 28 χώρες.

Βασικός πυλώνας σ’ αυτόν τον ιδιαίτερο ρόλο της Ελλάδας στα κινεζικά σχέδια αναδεικνύεται η επένδυση της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά αλλά και η συμμετοχή κινεζικών συμφερόντων στην ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, με το Πεκίνο να δείχνει σαφώς ότι επιδιώκει να καταστήσει την Ελλάδα πύλη εισόδου τόσο στην Ευρώπη όσο και στις αγορές της Μέσης Ανατολής.
Στο πλαίσιο αυτό το Μνημόνιο συνεργασίας ανοίγει δρόμους επενδύσεων σε μια σειρά από καίριους τομείς, με πρώτους αυτούς των μεταφορών, των υποδομών, της ενέργειας, του τουρισμού και των τηλεπικοινωνιών.
Ηδη, στο Πεκίνο έκλεισε η συμφωνία για την έναρξη, από το φθινόπωρο απ’ ευθείας πτήσεων με την Αθήνα, ενώ ο κολοσσός της κινεζικής Fosun που ήδη μετέχει στο project του Ελληνικού έχει καταθέσει σχέδια για την αύξηση των κινέζων τουριστών στην Ελλάδα στο 1,5 εκατομμύριο ετησίως από 150.000 που είναι σήμερα.
Συμφωνία ύψους 500 εκατομμυρίων ευρώ έκλεισε στο Πεκίνο και για μεταξύ της Forthnet και της κινεζικής ZTE, σηματοδοτώντας και την νέα ώθηση που επιχειρείται να δοθεί στις επενδύσεις στον κλάδο των οπτικών ινών.
Πέραν τούτων, το Μνημόνιο συνεργασίας προβλέπει τη διερεύνηση και προώθηση σημαντικών επενδύσεων στους εξής τομείς:
Μεταφορές
- Με πυλώνες τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, προωθείοται η ααβάθμιση της σιδηροδρομικής σύνδεσης Θεσσαλονίκης-Βαλκανικής Χερσονήσου-Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης καθώς και της σιδηροδρομικής σύνδεσης Αθήνας-Πάτρας με στόχο τη σύνδεση της Ασίας με την Αδριατική.
- Ο κινεζικός όμιλος Shenzhen Airport Group διατηρεί το ισχυρόι ενδιαφέρον του για το 30% του  Διεθνής Αερολιμένα Αθηνών που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος».
-Διερευνάται η δυνατότητα κινεζικής εμπλοκής και στο αεροδρόμιο στο Καστέλι της Κρήτης καθώς και η κατασκευή εσωτερικών και διεθνών κέντρων εφοδιασμού.
Ενέργεια
-Με αφετηρία την συμμετοχή της της China State Grid Corp στον AΔΜΗΕ, Ελλάδα και Κϊνα διερευνούν τις δυνατότητες συνεργασίας σε ενεργειακά έργα χαμηλών εκπομπών άνθρακα, κατασκευή και αναβάθμιση του δημόσιου δικτύου, καθώς και πρόγραμμα αναβάθμισης παλαιών εγκαταστάσεων λιγνίτη της ΔΕΗ.
- To πρώτο deal που έκλεισε στο Πεκίνο είναι η συμφωνία του ομίλου Κοπελούζου με τη Shenhua Group Corporation, τη μεγαλύτερη παραγωγό άνθρακα στον κόσμο για την υλοποίηση έργων υποδομής του τομέα της πράσινης ενέργειας αλλά και για περιβαλλοντική αναβάθμιση μονάδων παραγωγής στην Ελλάδα και σε άλλες χώρες. Η αξία των εν λόγω έργων μπορεί να φτάσει έως και τα 3 δισ. ευρώ. 
- Συζητείται, όπως είπε χθες στο Πεκίνο ο Αλέξης Τσίπρας, και η δημιουργία νέων μονοπατιών για τη μεταφορά φυσικού αερίου από την ανατολική Μεσόγειο, τη Ρωσία και τη Μέση Ανατολή, καθώς και μέσω των εγκαταστάσεών μας για υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) στη Ρεβυθούσα, ή την κατασκευή ενός πλωτού τερματικού σταθμού αερίου στην Αλεξανδρούπολη.
-Στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, η Ελλάδα δίνει επίσης ιδιαίτερη έμφαση στην διασύνδεση με υποθαλάσσιο καλώδιο του Ισραήλ, της Κύπρου, της Κρήτης και της Αττικής, μέσω του EuroAsia Interconnector, δημιουργώντας έτσι μια στερεή σύνδεση μεταξύ των απομονωμένων ενεργειακών αγορών του Ισραήλ και της Κύπρου με την αγορά της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Σ’ αυτό το έργο εκτιμάται ότι η Κίνα μπορεί να παίξει κομβικό ρόλο.
Ναυπηγοεπισκευαστικός κλάδος
Με την Ελλάδα να έχει κεντρική θέση στον θαλάσσιο Δρόμο του Μεταξιού, δρομολογείται η δημιουργία ενός ναυπηοεπισκευαστικού κόμβου στην ανατολική Μεσόγειο.
Σ’ αυτό το project η Ελλάδα προωθεί την αξιοποίηση των ήδη υφιστάμενων ελληνικών ναυπηγείων του Σκαραμαγκά, της Ελευσίανς και του Νεορίου, ενώ συζητείται και η δυνατότητα δημιορυγίας ενός νέου πλωτού ναυπηγοεπισκευαστικού συστήματος.

Τηλεπικοινωνίες
-Πορωθείται η κατασκευή ευρυζωνικών υποδομών, η προώθηση των συνεργιών στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες ηλεκτρονικές υπηρεσίες, τον ηλεκτρονικό τουρισμό, πλατφόρμες ψηφιακού περιεχομένου και στις πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου.
-Από ελληνικές κυβερνητικές πηγές, δε, επισημαίνεται η σημασία της έναρξης, από την 1η Ιουλίου και στη χώρα μας του συστήματος πληρωμής alipay που χρησιμοποιεί ο κινεζικός κολοσσός του ηλεκτρονικού εμπορίου Alibaba, με τον ιδρυτή του οποίου Τζακ Μα είχε συναντηθεί πέρσι ο Αλέξης Τσίπρας στο Πεκίνο.
Για την υλοποίηση όλων αυτών των έργων Ελλάδα και Κίνα δεσμεύτηκαν, μέσω του επενδυτικού μνημονίου, ότι θα αναζητήσουν πόρους χρηματοδότησης τόσο από χρηματοπιστωτικούς φορείς, όσο και από Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα καθώς και από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Επενδύσεων.

tvxs.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου